Selasa, Disember 12, 2017

Cawangan Texas Chicken Baru Dibuka Di KLCC

Cawangan Texas Chicken Baru Dibuka Di KLCC. Bagi yang berdekatan Kuala Lumpur boleh la singgah menikmati menu-menu istimewa  di cawangan ke 42 Texas Chicken yang telah pun dibuka sejak 29 November lalu di KLCC.

Cawangan Texas Chicken Baru Dibuka Di KLCC

Bagi pembukaan cawangan baru kali ini, Texas Chicken telah menampilkan konsep baru  iaitu Tex Café sebagai jenama antarabangsa mereka.

Pelbagai menu menarik dihidangkan untuk orang ramai yang pastinya sedap dan servis penyediaan pantas dan persekitaran yang indah.

Cawangan Texas Chicken Baru Dibuka Di KLCC

Pembukaa cawangan ini juga merupakan satu lagi kejayaan buat Envictus International Holding selaku pemegang francais Texas Chicken di Malaysia.

Selain itu, Texas Chicken juga antara jenama yang kian meningkat naik dan menjadi pilihan ramai dalam pasaran.

Cawangan Texas Chicken Baru Dibuka Di KLCC

Texas Chicken juga turut memperkenalkan menu makanan baru seperti pencuci mulut yang manis. Kebiasaanya pencuci mulut sering diambil selepas makan makanan berat.

Cawangan Texas Chicken Baru Dibuka Di KLCC

Nikmati Sajian Enak Di Tex Café

Di Tex Café terdapat pelbagai jenis minuman sejuk dan panas. Antaranya seperti Hot Chocolate, Cappuccino Latte, Espresso dan banyak lain. Terdapat juga sajian seperti Muffin dan kek.

Cawangan Texas Chicken Baru Dibuka Di KLCC

Selasa, November 28, 2017

Pameran Seni Visual Kuala Lumpur Biennale 2017

Pameran Seni Visual Kuala Lumpur Biennale 2017. Bagi anda yang berkelapangan jom beramai-ramai datang ke Balai Seni Negara kerana pameran Kuala Lumpur Biennale 2017 sedang berlangsung.

Seni visual antara yang zaza belajar ketika zaman study dahulu. Oleh itu, buat anda yang merupakan pencinta seni visual atau sesiapa sahaja boleh la menyaksikan pelbagai hasil seni yang begitu kreatif.

Pameran Seni Visual Kuala Lumpur Biennale 2017

Pameran ini telah bermula pada 23 November 2017 yang lalu dan dirasmikan oleh YB Dato’ Seri Mohamed Nazri bin Abdul Aziz, Menteri Pelancongan dan Kebudayaan Malaysia di Balai Seni.
Pameran seni visual ini diadakan sebagai salah satu platform bagi mengembangkan lagi hasil seni visual Negara.

Pameran Seni Visual Kuala Lumpur Biennale 2017

Pameran ini berlangsung untuk orang ramai sehingga 30 Mac 2018 dan kemasukan adalah percuma.

Bagi menjayakan pameran ini, Balai Seni Negara selaku tuan rumah telah diberi tanggungjawab dan melantik kumpulan kuratorial untuk menjayakan pameran Kuala Lumpur Biennale ini. Ia diketuai oleh Proffesor Zulkifli Yussof yang juga merupakan seorang hali akademik dan pengkarya seni visual tempatan. Beliau mempunyai pengetahuan luas dan berpengalaman di peringkat tempatan dan juga antarabangsa.

Pameran Seni Visual Kuala Lumpur Biennale 2017

Pameran Seni Visual Kuala Lumpur Biennale 2017

Peserta-peserta lain juga terdiri daripada karyawan, pengarca, pelukisdan juga pakar-pakar seni visual dari seluruh Malaysia, ASEAN dan India.

Pameran Seni Visual Kuala Lumpur Biennale 2017

Pameran Seni Visual Kuala Lumpur Biennale 2017

Antara objektif pameran Kuala Lumpur Biennale 2017 adalah :

1. Meluaskan jaringan dan kerjasama Balai Seni Negara sekaligus memartabatkan industri seni tempatan ke mata dunia
2. Menerapkan identity Malaysia terutamanya Kuala Lumpur agar sentiasa diingati dan tersemat dalam peta seni global sebagai bandaraya yang wajib dilawati
3. Memupuk nilai-nilai murni budaya rakyat Malaysia, belas kasih dan nilai hidup
4. Menjadikan Malaysia berada dalam kalangan negara Asia yang berusaha membangunkan sector ekonomi kreatif dan ekonomi kreatif global

Pameran Seni Visual Kuala Lumpur Biennale 2017

Pameran Seni Visual Kuala Lumpur Biennale 2017

Kuala Lumpur Biennale 2017 juga turut dalam perancangan untuk mengadakan beberapa program sokongan untuk anda yang hadir ke pameran ini.

Info lanjut mengenai pameran ini juga boleh didapati di laman sesawang berikut :



Khamis, November 09, 2017

Sweet Royale Stevia Pemanis Semulajadi

Sweet Royale Stevia Pemanis Semulajadi. Pengambilan gula dalam kehidupan secara berlebihan tidak digalakkan. Ini kerana ia boleh mengundang beberapa masalah kepada kesihatan tubuh badan. Oleh sebab itu Pharmaniaga telah mengambil inisiatif memperkenalkan SweetRoyale Stevia Sweetener sebagai pemanis semulajadi bagi mengantikan gula.

Sweet Royale Stevia Pemanis Semulajadi

Apa itu Stevia?  Stevia sememangnya telah diketahui umum ia merupakan sejenis tumbuhan dan daunnya mempunyai rasa yang manis berbanding tebu ( tebu yang diproses dijadikan gula ). Stevia mengandungi kalori yang begitu rendah.  Stevia kini cukup popular dan mula menjadi pilihan ramai orang.

Sweet Royale Stevia Pemanis Semulajadi

Sweet Royale Stevia Pemanis Semulajadi

SweetRoyale Stevia Sweetener  ini didatangkan di dalam sachet kecil dan berbentuk serbuk. Jadi amat mudah untuk dibawa kemana-mana. Dalam setiap kotak mengandungi 40 sachet.

Produk ini diadun dengan rapi menjadikan ia amat sesuai buat anda yang gemarkan rasa manis tanpa kalori. Pembuatannya juga dibuat oleh pakar-pakar yang diiktiraf dan melalui ujian makmal. Oleh itu SweetRoyale Stevia Sweetener sangat selamat digunakan di dalam minuman.

Sweet Royale Stevia Pemanis Semulajadi

Sabtu, Oktober 14, 2017

Cincin Ukir Nama Murah Dari Asiasilver Kelantan

Cincin Ukir Nama Murah Dari Asiasilver. Assalamualaikum dan apa khabar rakan-rakan zaza tersayang. Harapnya semua sihat. Zaza memang tak pernah nak ada aksesori seperti cincin. Cuma baru-baru ni zaza terima cincin merisik dari bakal mertua. Itulah cincin pertama zaza. Bila dah ada cincin dijari, terasa nak tambah lagi. Terasa cantik pula diri ini apabila mengenakan cincin,berseri- gittu..mehmeh

Trend sekarang ni zaza tengok wanita-wanita banyak memakai aksesori yang jenis ukir nama,bukan setakat cincin, malah gelang pun ada jenis yang boleh ukir nama. Pernah zaza tengok ada seorang makcik datang ke tempat kerja zaza pakai gelang ukir nama.Cantik sangat. Berkenan zaza tengok.

Maklumlah lumrah wanita..memang amat suka barang kemas dan perhiasan wanita terutaman gelang, cincin, rantai kaki dan rantai leher.

Cincin Ukir Nama Murah Dari Asiasilver

Rabu, Oktober 11, 2017

Alami Sengugut? Cuba 5 Tip Ini

Alami Sengugut? Cuba 5 Tip Ini


Alami Sengugut? Cuba Tip Ini. Sakit sengugut memang sangat perit. Adakala sampai tak boleh nak bangun. Ada setengah dari kita juga mengambil pil tahan sakit untuk meredakan kesakitan.

Sebenarnya rasa sakit sengugut ni boleh dikawal jika kita tahu cara bagaimana mengalihkan minda dari terus memikirkan kesakitan tersebut.

Disini terdapat 5 Tip yang boleh dicuba saat mengalami sengugut. Mungkin dengan cara ini dapat mengurangkan kesakitan tersebut,

Mendengar Lagu - Sekiranya berasa susah untuk tidur kerana rasa sakit sengugut,cuba tenangkan diri dengan mendengar lagu. Mendengar lagu dapat membuatkan diri dan minda berasa tenang dari emosi dan perasaan marah akibat rasa sakit yang dialami.

Mandi Air Panas - Cubalah mandi dengan air panas atau suam. Ini kerana haba yang panas dapat membuatkan pengaliran darah ke arah bahagian pelvis berjalan lancar. Sekaligus ia membantu menenangkan otot kejang akibat sakit sengugut.

Tidur - Jalan mudah untuk melupakan sakit sengugut yang terjadi. Setelah bangun dari tidur, badan akan berasa segar dan bertenaga. Sekaligus kesakitan yang dialami reda dengan segera.

Minum Teh Halia Atau Kayu Manis -  Cuba ambil minuman panas yang berasaskan herba.Kerana minuman panas dapat mengurangan kekejangan. Umum mengetahui halia sangat bagus untuk menghilangkan rasa sakit manakala kayu manis berfungsi sebagai anti-radang yang dapat mengurangkan kekejangan di bahagian uterine.

Makan - Kebiasaannya apabila sengugut berlaku,kita akan cenderung untuk makan. Ia disebabkan badan kita menggunakan lebih kalori sewaktu sengugut dan adanya ketika menstruasi. Peningkatan penggunaan kalori tersebut membuatkan badan membakar lebih banyak kalori dan membuatkan berasa cepat lapar. Oleh itu, makanlah apa sahaja kerana ia dapat membuatkan rasa sengugut berkurangan. sumber - majalah EH


Jumaat, Oktober 06, 2017

Bayview Langkawi Hotel | Percutian Di Tepi Pantai Dengan Harga Murah

Nikmati Percutian Di Tepi Pantai Dengan Harga Murah. Menikmati keindahan pantai begitu mengasyikkan. Cuba bayangkan percutian korang kali ini korang menginap di sebuah hotel berhampiran dengan persisiran pantai yang cantik sambil tu boleh menikmati angin sepoi-sepoi bahasa.. perghhh nyaman nya!!! Terasa tenang. Malah segala masalah kerja atau masalah peribadi boleh hilang tanpa kita sedar kan..

Nikmati Percutian Di Tepi Pantai Dengan Harga Murah