Minyak Kelapa Dara Miss Elwani Baik Untuk Kecantikan


Minyak Kelapa Dara Miss Elwani Baik Untuk Kecantikan. Siapa dekat sini yang selalu amalkan pengambilan Minyak Kelapa Dara? Dulu zaza tak tahu pun Minyak Kelapa Dara ni untuk apa..tapi selepas pernah bekerja dalam bidang penjualan produk kecantikan, so tahu la pasal Minyak Kelapa Dara ni atau sebutan dalam english,  Virgin Coconut Oil ( VCO )

Kali ini zaza telah cuba mengambil Minyak Kelapa Dara dari jenama Miss Elwani. Jenama Miss Elwani adalah jenama yang dikeluarkan oleh syarikat Erat Empayar yang terletak di Taman Kajang Sentral, Selangor.

Erat Empayar telah memperkenalkan 4 jenis Minyak Kelapa Dara dengan perisa Strawberry, Blackcurrant, Passion Fruit dan Creme Brulee.

So zaza telah cuba dengan perisa Passion Fruit ( buah Markisa ). Siapa tahu buah ni? Buah ni ada masam manis sikit rasanya. Dulu memang kat rumah zaza pernah tanam. 

Minyak Kelapa Dara Miss Elwani Baik Untuk Kecantikan
Minyak Kelapa Dara perisa Passion Fruit

Minyak Kelapa Dara dipanggil "superfood" sebab ada banyak khasiat dan manfaat yang elok untuk kecantikan dan kesihatan. Ada juga digunakan dalam masakan.

Banyak cara boleh digunakan tapi zaza suka dengan cara terus telan sebab rasanya pun okay dan sedap. Boleh ditelan dan diterima oleh tekak zaza..

Insyaallah mungkin selepas ini zaza nak cuba amalkan makan Minyak Kelapa Dara sebab rupanya Minyak Kelapa Dara ni ada fungsi menyokong sistem imun, antibakteria dan anti-kulat.

Minyak Kelapa Dara Miss Elwani Baik Untuk Kecantikan

Selain Malaysia, banyak juga negara lain yang dah lama amalkan pengambilan Minyak Kelapa Dara ini antaranya Indonesia, Sri Lanka, Brunei, India, Filipina dan Timur Tengah.

Mungkin ada yang tak boleh nak makan Minyak Kelapa Dara perisa asli, jadi pihak Erat Empayar telah menghasilkan inovasi dengan pengeluaran empat perisa tersebut supaya orang dapat rasa dan lebih menikmatinya.

Minyak Kelapa Dara Miss Elwani Baik Untuk Kecantikan
Empat perisa pilihan yang boleh dicuba.
( Strawberry, Blackcurrant, Passion Fruit dan Creme Brulee )

Penghasilan Minyak Kelapa Dara Miss Elwani ini diproses dengan menggunakan kaedah tekanan cold pressed dan ia tidak menggunakan sebarang bahan kimia berbahaya. Selain itu kualiti dan jenis minyak dikategorikan mengikut cara ianya diproses. Oleh itu, nutrisi yang terdapat di dalam minyak ini dapat dikekalkan.

Antara kebaikan Minyak Kelapa Dara Miss Elwani :

1. Melambatkan proses penuaan dan kedutan kulit.
2. Meningkatkan daya fungsi otak.
3. Memberikan tenaga berpanjangan
4. Mengurangkan stress
5. Menjaga kesihatan rambut agar subur dan mudah diurus
6. Menstabilkan paras kolestrol

Minyak Kelapa Dara Miss Elwani Baik Untuk KecantikanMinyak Kelapa Dara Miss Elwani Baik Untuk Kecantikan
Packaging label yang menarik dengan botol Glass Jar dan saiz yang convenient

Cara Pengambilan Minyak Kelapa Dara Miss Elwani

Cara zaza ambil adalah sebelum waktu tidur. Dengan menggunakan sudu plastik ( supaya tiada kesan tindakbalas kimia berlaku ). Zaza ambil 1 sudu je setiap malam..haha suka jimat sebab takut cepat habis..

Tapi sebenarnya disarankan untuk ambil 2 sudu sama ada 2 sudu di waktu pagi atau 1 sudu waktu pagi dan 1 sudu malam sebelum makan. So terpulanglah bagaimana cara untuk ambil..

Tekstur dan rasanya yang sedap..sekali rasa macam nak tambah lagi tau..



Minyak Kelapa Dara Miss Elwani ini juga sesuai dijadikan sebagai minuman kesihatan. Selain itu banyak lagi kegunaannya. Bukan sahaja untuk dimakan tetapi juga boleh dijadikan losyen badan dan tangan, boleh disapu di muka sebagai pelembap muka. Bagi yang suka makeup, boleh dijadikan sebagai penanggal makeup dan juga sebagai minyak rambut.


Harga dan Cara Pembelian

Bagi yang ingin mencuba sendiri Minyak Kelapa Dara Miss Elwani ini, harganya cuma RM33 je sebotol ( 100 ml ). Murah je kan. Memang harga yang boleh dibeli. Untuk pembelian boleh terus beli dengan menghubungi :

Telefon : 0193684465
Instagram : https://www.instagram.com/miss_elwani
Facebook : https://www.facebook.com/MissElwani/

Atau melalui :

Website : https://www.misselwani.com
Shopee Store : https://shopee.com.my/misselwanionlineshop
Lazada Store : https://www.lazada.com.my/shop/miss-elwani-online-shop

Zaza Iman
13 Comments

13 ulasan:

  1. Pertama kali dgr jenama VCO ni... Teringin plak nak cuba bila baca ada perisa pulak...

    BalasPadam
  2. Zira tak pernah try minyak kelapa dara. Ramai kata bagus. Biasa than berapa bulan?

    BalasPadam
    Balasan
    1. Kalau dari segi expired 2tahun.. kalau dari segi pengambilan rasa lebih seminggu untuk sebotol tu

      Padam
  3. Elok amal VCO ni. Skrg dah mudah nk telan bila ada byk flavor. Creme brulee tu cam sedap plak.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Ha ah, zaza pun baru nak cuba2 sbb bila baca vco ada anti bakteria & kulat.. zaza mcm ada prob keputihan sikit

      Padam
  4. Kita ade ambil tapi jenis sapu luaran je.. Makan kureng.. Tapi siap ade perisa.. Mumgkin ni boleh telan ni

    BalasPadam
    Balasan
    1. Mungkin boleh cuba jgk jenama miss elwani ni sbb untuk luaran pun boleh

      Padam
  5. Minyak kelapa dara ni mcm2 khasiat kan. Allahu lama akk tak ambil. Last ambil masa pregnancy je

    BalasPadam
  6. Minyak kelapa dara memnag bagus diamalkan. Ada perisa strawberry lah. Erm boleh try ni.

    BalasPadam
  7. Senang dah ada minyak kelapa dara yg berperisa sekarang.. Boleh la telan dr yg ori.. Hehhee..

    BalasPadam
  8. I am taking VCO on daily basis also, its very good for our health

    BalasPadam

[name=Zaza Iman] [img=//1.bp.blogspot.com/-8j45hR6olsE/Xln24i0ROfI/AAAAAAAAUzk/ROXuH0RAwwEp4ieukCmSm4vXZla9ebEVQCLcBGAsYHQ/s1600/100profile.jpg] [description=Hi, i am zaza. I love cat..dan makan makan...I also love photography but I have no skills about it. For any review please email me at zazaiman17@yahoo.com] (facebook=https//www.facebook.com/zazaxleshsophia) (twitter=Twitter Profile Url) (instagram=Instagram Profile Url) (bloglovin=Blogvin Profile Url) (pinterest=Pinterest Profile Url) (tumblr=Tumblr Profile Url)