Pisang Goreng Ranggup Guna Tepung AROMA

Selasa, Jun 11, 2019


Pisang Goreng Ranggup Guna Tepung AROMA. Assalamualaikum dan hi all. Alhamdulillah selesai sudah kita menjalani ibadah puasa dan dah masuk hari yang keberapa raya. Sangat happy tahun ni sebab adik-beradik semua ada.

Kalau dulu kan, masa zaza kerja..bila balik dari kerja je mesti zaza akan lalu sebuah gerai yang jual goreng pisang dan abc. Biasa zaza memang akan singgah untuk mengisi perut yang kosong tu. Lepak sorang-sorang sambil berbual dengan makcik yang jual tu..memang ramah. Sambil tengok pemandangan sekitar dan hiruk pikuk bandar. Rindu pula dengan suasana macam tu..

Cuma ada hari-hari gerai tu tutup..sekarang zaza pun dah menetap kat kampung. Lepas tu mula lah terasa nak makan pisang goreng. Nak membeli kedai pun jauhkan.. jadi kali ini apa kata buat sendiri..

Nak buat sendiri pun bukan susah pun..nah tengok video yang zaza share ni okay...

Pisang Goreng Ranggup Guna Tepung AROMA

RESEPI PISANG RANGGUP TEPUNG AROMA

Pisang
Tepung Goreng Pisang Aroma
Air

1. Pisang yang dah dibuang kulit dibelah dua
2. Masukkan sedikit tepung goreng pisang Aroma ke dalam mangkuk dan tambahkan sedikit air
3. Kacau hingga sebati
4. Masukkan pisang dan balik-balikkan secara merata
5. Sedia untuk digoreng terus

Pisang Goreng Ranggup Guna Tepung AROMA
Tepung Goreng Pisang Aroma

Pisang Goreng Ranggup Guna Tepung AROMA

Pisang Goreng Ranggup Guna Tepung AROMA




TEPUNG GORENG PISANG AROMA

Tepung goreng pisang ini diperbuat dari bahan seperti Tepung Beras, Tepung jagung, Serbuk Baking dan Garam. Jadi tepung goreng pisang Aroma ni dah tak perlu nak tambah apa-apa. Rasanya pun sedap dan ranggup.

Selain dari pisang, boleh juga menggunakan kentang, kentang manis dan jack friuts.

Pisang Goreng Ranggup Guna Tepung AROMA

Mr Tan Poh Kong yang juga merupakan pengasas kepada produk ini sentiasa memastikan setiap penghasilan produk AROMA menggunakan bahan mentah yang berkualiti tinggi. 

Produk AROMA juga telah memiliki sijil MesTI dari Kementerian Kesihatan Malaysia dan pengesahan HALAL oleh pihak JAKIM.

AROMA turut mengeluarkan pelbagai lagi tepung dengan pelbagai kegunaan dalam saiz pek yang berbeza.

Bagi info lanjut boleh ikuti mereka di http://www.tepungaroma.com/ dan laman facebook https://www.facebook.com/Tepungaroma/

BACA JUGA : << RESEPI AYAM GORENG KENTUCKY SPICY AROMA >>



2 ulasan

  1. Wah sedapnya nampak hasil tepung aroma ni. Rasanya pun mesti sedap

    BalasPadam
  2. Mudah bila ada tepung goreng pisang aroma ni. Nak cari juga lah utk stok kat rumah.

    BalasPadam