Aura Hijab Shampoo Dengan Habbatus Sauda Selesaikan Masalah Rambut Gugur - Zaza Iman

Selasa, November 06, 2018

Aura Hijab Shampoo Dengan Habbatus Sauda Selesaikan Masalah Rambut Gugur


Aura Hijab Shampoo Dengan Habbatus Sauda Selesaikan Masalah Rambut Gugur. Assalamualaikum, emosi yang tidak stabil kadangkala ia boleh mendatangkan stress kepada kita. Stress pula mengakibatkan terganggunya keseimbangan harmon, selera makan dan juga cara tidur. Selain itu, ia turut menjadi punca kepada terjadinya keguguran rambut.

Bagi yang berhijab pula..dengan keadaan cuaca panas juga menjadikan rambut berbau dan gatal-gatal ditambah dengan kelemumur. Lagi lah membuatkan kita semakin stress dan rambut mengalami keguguran.

Bila dah jadi macam tu, tak boleh lah dibiarkan saja. Kenalah usaha untuk mengatasinya. Jadi buat wanita terutamanya yang berhijab boleh lah menggunakan Syampu rawatan rambut iaitu Aura Hijab Shampoo kerana ada beberapa keistimewaannya terutama dari kandungan bahan yang digunakan.

Seperti zaza sering mengalami masalah kelemumur yang banyak dan rambut gugur.. ada beberapa kali mak tegur rambut kat lantai..masa bangun tidur dan sikat rambut pun memang banyak rambut zaza jatuh.

Aura Hijab Shampoo Dengan Habbatus Sauda Selesaikan Masalah Rambut Gugur

So kali ini zaza memakai Aura Hijab Shampoo pula. Aura Hijab Shampoo ini mempunyai bahan dan formula yang baik untuk merawat masalah rambut gugur kronik.

Kalau tahun-tahun sebelum ini, Aura Hijab Shampoo diperkenalkan dengan saiz botol 400ml, sekarang untuk tahun 2018, dia hadir dalam saiz botol 200ml.

Beberapa bahan aktif digunakan dalam menghasilkan Aura Hijab Shampoo ini antaranya Habbatus Sauda, Buah Keras, Daud Bidara dan Minyak Zaitun.

Kandungan Istimewa Aura Hijab Shampoo

Habbatus Sauda - ( Nigella Sativa )

Habbarus sauda ini mempunyai bahan antioksida yang kuat dan bersifat antimikrobial dapat menguatkan folikel rambut sekaligus membantu dalam mengurangkan keguguran rambut. Ia juga menghalang pertumbuhan bakteria yang menyebabkan masalah rambut gugur, berbau dan kulit kepala gatal.

Habbatus sauda juga berfungsi untuk mempercepatkan proses pertumbuhan rambut kerana mempunyai bahan pelembab semulajadi yang melindungi rambut dari rosak.


Buah Keras - ( Candlenut )

Buah keras mengandungi nutrien yang dapat menghalang rambut dari menipis dan kering dan mampu melebatkan rambut. Minyak yang terdapat dalam buah keras juga menpunyai bahan anti kulat dan dapat merawat kulit kepala.

Ia juga menjadikan rambut kelihatan lebih segar, berkilat dan harum..zaza pakai pun memang terasa wangi agak lama.

Aura Hijab Shampoo Dengan Habbatus Sauda Selesaikan Masalah Rambut Gugur

Daun Bidara - ( Ziziphus Mauritana )

Daun bidara berfungsi untuk menguatkan lagi akar rambut. Di dalam daun bidara ini terdapat kandungan kalsium dan mineral yang tinggi. Oleh itu dia dapat membantu dalam memberikan nutrisi pada akar rambut.

Kandungan nutrisi herba yang terdapat dalam daun bidara juga membantu menumbuhkan dan meremajakan sel kulit baru secara maksima. Ekstrak daun ini juga menjadikan rambut lebih lebat, kuat dan mencegah dari terputus.

Minyak Zaitun 

Dalam dunia kecantikan, minyak zaitun memang sering digunakan untuk merawat masalah rambut. Selain merawat, ia juga berfungsi untuk mewangikan rambut, menebalkan dan menghitamkan rambut.

Aura Hijab Shampoo Sebagai Conditioner

Selain sebagai syampu yang membersihkan rambut, Aura Hijab Shampoo juga bertindak sebagai conditioner ( pelembap ) dan vitamin rambut.

So memang senang jugak lah sebabnya ia 3 Dalam 1. Rambut zaza pun selepas dicuci dan dibilas terasa lembut dan licin je. Zaza sikat rambut pun dah tak kusut berbanding sebelum ni rambut zaza tersimpul-simpul..

Aura Hijab Shampoo Dengan Habbatus Sauda Selesaikan Masalah Rambut Gugur

Aura Hijab Shampoo Dengan Habbatus Sauda Selesaikan Masalah Rambut Gugur

Bagaimanapun untuk masalah kelemumur dan rambut gugur memerlukan penggunaan yang berterusan. Insyaallah, biasa dalam 2 minggu setelah guna tu akan nampak perubahan pada rambut.

Cara Penggunaan Aura Hijab Shampoo

⥁ Gunakan Aura Hijab Shampoo sekali sehari
⥁ Urutkan rambut dan kulit kepala dengan lembut bagi meratakan syampu dan nutrisi
⥁ Biarkan selama 5 minit untuk nutrisi menyerap ke dalam rambut dan kulit kepala
⥁ Bilas kepala sehingga bersih

Aura Hijab Shampoo Dengan Habbatus Sauda Selesaikan Masalah Rambut Gugur

Aura Hijab Shampoo Dengan Habbatus Sauda Selesaikan Masalah Rambut Gugur

Fungsi Utama Aura Hijab Shampoo

⥁ Membantu mengurangkan rambut gugur
⥁ Membersihkan kulit kepala dan liang roma untuk menjaga kesihatan rambut
⥁ Membantu mengawal kelemumur
⥁ Mengekalkan bau harum pada rambut sehingga 12 jam

Bagi you all yang menghadapi masalah sama macam zaza, boleh la mencuba Aura Hijab Shampoo ni..tak perlu risau sebab Aura Hijab Shampoo diperbuat dari kilang yang berdaftar dengan KKM dan berstatus HALAL & GMP. Syarikat juga berdaftar dengan KKM dan delivery ke rumah/pejabat.

Aura Hijab Shampoo ni sudah pun berada di pasaran beberapa tahun.

Harga Jualan

Saiz Botol : 200ml  ( Tahan 40 kali guna )
Harga : RM99.90 sahaja

Aura Hijab juga sedang mengadakan PROMOSI : RM200 untuk 3 BOTOL dan PERCUMA 90ml travel pack

Bagi yang berminat boleh mendapatkan Aura Hijab Shampoo di :

Website : www.aurahijab.my
Telefon : 017 544 4880



14 ulasan:

  1. yang best tu sebab bau wangi sehingga 12 jam .. tu yang syok...hee

    BalasPadam
  2. Memang susah sangat nak cari shampoo yang betul ngam kalau masalah rambut gugur ni. So i will try soon hee

    BalasPadam
  3. Bestnya, Bagusnya ada shampoo ni. Bau Sedap tak?

    BalasPadam
  4. Nak cuba jugak shampoo ni.. Rambut lea gugur teruk..

    BalasPadam
  5. pertama kali dengar Habbatus Sauda buat syampu...selalunya org makan je kan..ke Sally yg tak pernah tau...hahaha

    BalasPadam
  6. bahan dia tu yang buat shampoo ni best..abhan semulajadi..macam best je..wangi tak..ehhee

    BalasPadam
  7. boleh tahan mahal gak syampu ni ye?

    BalasPadam
  8. Reen pun ada masalah rambut gugur ni. Nampak menarik produk ni, boleh la cuba nti. Kdgn dia pun sume yg bgus2.Packaging pun cantik..

    BalasPadam
  9. model pegang syampoo tu pun cantik..hehe.. first time rabia dengar aura hijab shampoo ni

    BalasPadam
  10. Ok first time fdgr shampoo dibuat dgn habbatus sauda.. Sllu minuman tambahan je.. Hehe . Tp mcm bestla sbb utk rmbut gugur.. Habbatus sauda boleh membantu kuatkan akar rmbut juga

    BalasPadam
  11. dah dapat bayangkan mesti wangi je bau nya tu <3

    BalasPadam
  12. packaging dia cantiklah! btw follow sini

    BalasPadam
  13. Best sangat pakai shamppo aurahijab ni. wangi dan kurang rambut gugur

    BalasPadam
  14. akak pernah guna memang betul bagus syampu ni

    BalasPadam

Labels

beauty (54) KECANTIKAN (26) KEHIDUPAN (14) KESIHATAN (33) LAIN-LAIN (75) OTHERS (49) PERCUTIAN (5) PROPERTY (2) RESEPI (10) REVIEW (44) SSPN1M (1) TEKNOLOGI (5) TELEKUNG (1) TIP (33)