Tip Bila Anda Putus Cinta



Tip Bila Anda Putus Cinta. Ha.. ada satu topik yang saya nak ceritakan..ala, pasal cinta. Kalau pasal cinta semua orang suka. semua ketawa, senyum-senyum lagi bila baca mesej kat handphone. Pernah gitu?

Tapi bagaimana jika cinta yang kita idamkan itu terhenti, putus di tengah jalan. Mula lah frust menonggeng. Tak tentu arah.

Sini saya nak kongsikan tip macam mana nak lalui kalau putus cinta. Tip ini dari pakar motivasi yang sangat saya kagumi.

JOM MENGETOP - Dr. Tuah Iskandar al Haj

Manja kan diri. Ala pegilah manjakan diri tu sikit.pergi shoping ke, pergi sauna ke.

Cari orang untuk berbual.Jangan duduk diam. Jangan kurung sorang-sorang dalam bilik. Nanti nangis.Pergi keluar. Dengar muzik. jangan romantik-romantik. Nanti sedih jadinya.

Keluar dengan kawan-kawan.Kutuk sikit-sikit. nanti lama-lama diorang kutuk balik. kan jadi lucu nanti. Ha, kan boleh ketawa tu.

Baiki penampilan. Bina keyakinan diri menerusi solekan pada wajah.Ini untuk wanita aje.  Yang laki sila sikat rambut.

Tip Bila Anda Putus Cinta

Tak payah fikir sangat nak cari orang baru. Cinta segera ni macam mana ia datang, macam tu juga ia pergi. Rilek sikit. Nikmati hidup sendiri. kadang-kadang best tau.

Cari haiwan peliharaan. Tak kisah la apa-apa kucing ke, hamster ke..Asalkan dapat mengalih perhatian

Tuliskan perasaan anda. Kalau boleh biar jadi novel. Ha kan boleh buat duit tu..

Ini tip Dr.Tuah yang kasi. saya pula nak menambah sikit, muhasabah diri.

Ha amacam? Jangan ting tong sangat bab cinta ni.

Kata Dr.Tuah lagi, pergi lasak kan diri supaya jiwa pun turut lasak. Baru ada motivasi.

Cun gitu..



Zaza Iman
6 Comments

6 ulasan:

  1. Best2 tips ni...harap semua kekacauan hati terbang dengan senangnya...
    walaupun sebenarnya mende tu tak mudah...

    BalasPadam
  2. mengadu dgn Allah... itu mungkin bukan jodoh terbaik tuk kita...think positive...

    BalasPadam
  3. Pandai pulak cari gambar tu kat google ek :D
    Lepas ni nak bela ikan puyu dalam aquarium la hahaha..
    ( xde kene mengena pun )

    BalasPadam
  4. bagus entry ni zaza...

    apa khabar wahai zaza?

    BalasPadam
  5. tips yg bernas sngat2 huhu thanks syg... huhu

    BalasPadam

[name=Zaza Iman] [img=//1.bp.blogspot.com/-8j45hR6olsE/Xln24i0ROfI/AAAAAAAAUzk/ROXuH0RAwwEp4ieukCmSm4vXZla9ebEVQCLcBGAsYHQ/s1600/100profile.jpg] [description=Hi, i am zaza. I love cat..dan makan makan...I also love photography but I have no skills about it. For any review please email me at zazaiman17@yahoo.com] (facebook=https//www.facebook.com/zazaxleshsophia) (twitter=Twitter Profile Url) (instagram=Instagram Profile Url) (bloglovin=Blogvin Profile Url) (pinterest=Pinterest Profile Url) (tumblr=Tumblr Profile Url)