Thursday, September 21, 2017

8 Punca Seri Wajah Kian Hilang

8 Punca Seri Wajah Kian Hilang. Kulit wajah yang tidak dijaga bukan sahaja boleh mendatangkan masalah jerawat dan jeragat tetapi juga boleh menghilangkan seri wajah.

Terdapat beberapa punca yang menyebabkan seri wajah kian pudar dan hilang. Jom kita tengok puncanya.. mungkin kita juga ada melakukan nya.

8 Punca Seri Wajah Kian Hilang

1. Kurang minum air

Apabila badan kurang air, secara tak langsung ia akan membuatkan kulit menjadi kusam serta tidak bermaya. Oleh itu, keadaan ini membuatkan cepatnya berlaku proses penuaan. Jadi disarankan untuk minum banyak air.

2. Kurang membuat senaman

Senaman merupakan cara yang baik untuk sihat dan cantik. Akibat kerja dan tiada masa bersenam akan memberikan kesan kepada peredaran darah dan oksigen kepada sel kulit . Keadaan ini membuatkan kulit menjadi tidak bermaya. Oleh itu latihlah diri agar sentiasa melalukan senaman kerana peluh yang keluar dapat menggalakkan pembuangan toksik.

3. Gaya hidup yang tidak sihat

Kurang tidur, masalah tekanan dan merokok juga boleh menyebabkan  seri wajah hilang. Mungkin ada yang beranggapan ia adalah perkara biasa namun gaya hidup sebegini boleh memberi kesan kepada penampilan mereka.

4. Kulit terdedah kepada sinaran cahaya matahari berbahaya

Walaupun kita memerlukan cahaya namun jika terlalu terdedah boleh merosakkan kulit seperti sinaran UV yang boleh menyebabkan sel kulit rosak dan jeragat.

5. Kurang makan buah dan sayur

Pengambilan buah dan sayur amat penting untuk kecantikan. Apabila kurang atau jarang mengambil buah dan sayur-sayuran ia boleh menjadikan kulit kelihatan kusam kerana kekurangan vitamin B2, C dan E serta potassium.

8 Punca Seri Wajah Kian Hilang

6. Pengambilan gula yang banyak

Makan makanan yang mengandungi gula berlebihan juga adalah punca kpada kerosakan kolagen kulit dan ia membuatkan kulit menjadi kendur.

7. Makeup yang terlalu tebal

Makeup yang terlalu tebal akan membuatkan kulit tidak dapat bernafas. Hal ini boleh menyebabkan liang pori tersumbat sekaligus menggalakkan pertumbuhan jerawat dan proses penuaan yang cepat.

8 Punca Seri Wajah Kian Hilang

8. Mengambil garam terlampau banyak

Pengambilan garam yang berlebihan dan terlalu banyak membuatkan garam menyerap keluar lembapan pada kulit dan ia menjadikan kulit menjadi kusam dan kering. Sumber >>> Jelita.com


Tuesday, September 19, 2017

5 Cara Mengatasi Masalah Sembelit Teruk

5 Cara Mengatasi Masalah Sembelit Teruk. Tentu ada dikalangan kita menghadapi masalah sukar untuk membuang air besar atau sembelit. Sembelit sebenarnya boleh menjadi serius dan mendatangkan kemudaratan kepada kesihatan kita.

Sembelit biasa terjadi apabila bahan buangan atau najis bergerak perlahan melalui saluran dan menyebabkan najis menjadi keras.

Ada beberapa cara yang boleh kita lakukan bagi melancarkan proses penghadaman. Berikut adalah beberapa bahan yang mudah didapati dan bagus untuk mengatasi sembelit.

5 Cara Mengatasi Masalah Sembelit Teruk

1. Buah Lemon

Buah lemon mengandungi asid sitrik yang berfungsi sebagai peransang system oenghadapan. Ia juga dapat menyahtoksinkan dan membersihkan material tidak tercerna yang melekat di dinding usus. Oleh itu, jadikan buah lemon sebagai jus. Perah lemon dngan secawan air. Kemudian minum bagi melancarkan proses pembuangan najis.

2. Lidah Buaya

Lidah buaya memang banyak digunakan dalam produk kesihatan. Selain untuk menyembuhkan luka, lidah buaya juga amat baik untuk perut. Jadi apa yang perlu anda lakukan adalah menggunakan gel alovera tulen dan ambil dua sudu gel. Campur dengan jus buah-buahan dan minum pada waktu pagi.

3. Minyak Zaitun

Minyak zaitun juga dapat mebantu meredakan sembelit. Cecair minyak ini dapat merangsang sistem penghadaman, membantu ‘melicinkan’ laluan najis di sepanjang usus besar dan mengelakkan sembelit berulang di kemudian hari. Caranya dengan campur sesudu minyak zaitun dan sesudu kecil jus lemon. Minum ketika perut kosong.

5 Cara Mengatasi Masalah Sembelit Teruk

4. Buah Prun

Buah prun yang dibuat jus juga boleh meredakan sembelit. Buah prun mempunyai kandungan serat yang tinggi dan sorbitol. Sorbitol berfungsi untuk melembutkan najis namun pengambilan yang terlalu banyak boleh mendorong gas serta membuatkan najis menjadi terlalu lembut. Cara pengambilan adalah setiap pagi dan malam dengan minum 2 gelas jus prun

5. Kopi

Kafein merupakan stimulan semula jadi untuk sistem penghadaman namun digalakkan untuk menghadkan pengambilan 1-2 cawan sehari kerana kopi bersifat diuretik dan ia mendorong anda membuang air kecil dengan lebih kerap. Pengambilan kopi tanpa disertai minuman air suam yang mencukupi boleh menyebabkan sembelit bertambah teruk. Sumber >>> Nona Karangkraf

Monday, September 18, 2017

7 Jalan Bantu Atasi Rambut Kering Dan Rosak

7 Jalan Bantu Atasi Rambut Kering Dan Rosak. Semua orang mahukan rambut yang sihat dan bersinar.  Namun ada sesetengah mereka mempunyai rambut yang kering, kusam dan kerinting. Ada juga memiliki rambut yang cantik tetapi rosak dan rapuh akibat sinaran cahaya matahari atau memakai produk perawatan rambut yang mempunyai bahan kimia.

Antara salah satu punca terjadinya masalah rambut kering adalah kerana kurangnya penghasilan minyak daripada kulit kepala untuk mengekalkan kelembapan yang seimbang.

Penggunaan produk rambut yang mempunyai bahan kimia juga boleh merosakkan rambut.Akibat terlalu kerap menggunakan penyembur rambut, pewarna rambut dan pengering rambut membolehkan rambut menjadi kering dan cepat rosak.

Rambut yang terdedah dengan cahaya matahari, asap kenderaan dan klorin yang terdapat dalam air adalah punca erjadi rambut rosak.

7 Jalan Bantu Atasi Rambut Kering Dan Rosak

Jadi bagaimana untuk merawat masalah rambut kering dan rosak? Mungkin 7 Jalan Bantu Atasi Rambut Kering Dan Rosak dapat membantu anda!

 7 Jalan Bantu Atasi Rambut Kering Dan Rosak

1. Gunakan pupur rambut dua minggu sekali, sama seperti anda menggunakan pupur untuk wajah. Ia memberi kelembapan dan menjadikan rambut bersinar cantik.

2. Bilas rambut dengan air sejuk atau bersuhu bilik untuk mengelakkan kulit kepala rosak atau kehilangan lembapan minyak.

3. Potong sedikit hujung rambut setiap bulan bagi menggalakkan pertumbuhan rambut yang sihat. Jika dibiarkan, rambut akan jadi kering dan bercabang serta melambatkan proses pertumbuhan rambut.

4. Urut perlahan kulit kepala dengan sapuan minyak jojoba atau kelapa untuk merangsang penghasilan minyak semula jadi di kulit kepala selain melancarkan peredaran darah.

7 Jalan Bantu Atasi Rambut Kering Dan Rosak

5. Sekali sekala, biarkan rambut lepas bebas tanpa menggunakan sebarang produk penjagaan mahupun penggayaan rambut. Ini membantu rambut mendapat ‘oksigen’ yang sepatutnya.

6. Sikat rambut menggunakan berus rambut yang lembut bagi meratakan minyak di kepala secara menyeluruh sebelum anda masuk tidur.

7. Tidak salah, sekali sekala anda gunakan resipi mask rambut buatan sendiri. Campuran madu dan minyak zaitun bukan sahaja mempunyai aroma yang wangi, malah ia baik untuk melembapkan rambut. Sapu rata ke seluruh rambut dan balut dengan plastik selama 30 minit. Kemudian, bilas menggunakan syampu dan perapi rambut. Lakukan sebulan sekali.

Perkara yang perlu anda elakkan :

1. Jangan sesekali cuba meluruskan rambut ketika rambut masih basah. Gunakan sikat berbulu yang memberi tekanan lembut. Selepas menggunakan pengering mahupun pelurus rambut, tukar mode pengering kepada yang bersuhu sejuk bagi menutup kutikel.

2. Mereka yang terlalu mengawal pemakanan dan tidak menjalani rutin diet yang berkhasiat cenderung mengalami kekurangan nutrisi. Justeru, ia boleh memberi kesan kepada kesihatan rambut.

3. Si rambut kering tidak perlu membasuh rambut setiap hari. Cuci rambut dua atau tiga kali seminggu berserta penggunaan perapi rambut. Dan jangan pula menyapu perapi sehingga ke kulit kepala kerana dikhuatiri akan meninggalkan lebihan di kulit kepala yang menyerupai kelemumur.

7 Jalan Bantu Atasi Rambut Kering Dan Rosak

4. Jangan oles serum ketika anda ingin menggunakan penggulung atau pengering rambut. Haba boleh menyebabkan khasiat sebenar serum berubah kepada merosakkan rambut.

5. Ada pelembap rambut yang bertindak hanya memberi kelembutan secara luaran sahaja. Elakkan memilih pelembap mengandungi petroleum atau minyak mineral yang bisa menyekat nutrisi semula jadi daripada meresap ke dalam rambut. Sumber >>> Majalah Eh


Sunday, September 17, 2017

Khasiat Buah Koko Mampu Tajamkan Otak

Buah Koko Khasiat Buah Koko Mampu Tajamkan Otak. Zaman dahulu, masa zaza kanak-kanak di belakang dan tepi rumah memang ada pokok koko yang abah tanam. Paling best bila waktu masak berwarna kuning, selalu rembat makan isinya. Siap ajak kawan-kawan lagi datang makan. Memang abah tanam pokok koko untuk makan pun.

Tapi sekarang dah susah nak jumpa pokok koko ditaman di rumah-rumah. Koko mempunyai isi berwarna putih dan bijinya dijadikan koko.  Memang sedap sangat buah koko ni..baru-baru ni pun memang ada seoarang rakan zaza bertanya tentang buah koko kerana mengidam.Tapi sayang pokok koko dah lama kena tebang dengan pokok buah-buah lain..

Kalau ingat balik zaman kanak-kanak dulu..seronok gila kan..macam-macam pokok buah ada kat belakang rumah

Dulu-dulu tak tahu sangat apa khasiat buah koko ni…sebab tahu bedal je...sekarang baru lah tahu banyak kebaikkannya.

Khasiat Buah Koko Mampu Tajamkan Otak

1.Mencegah penyakit jantung

Biji koko yang telah diproses menjadi coklat mempunyai banyak khasiat. Koko mengandungi protein dan tiga jenis tenaga iaitu lemak, gula dan karbohidrat. Oleh itu koko sering kali digunakan sebagai makanan yang bertenaga.

Selain itu koko juga mengandungi Vitamin A, Vitamin C, Vitamin , kalsium dan fosfat. Koko turut mengandungi antioksidan yang dapat melindungi dan mencegah penyakit jantung.

2. Mengurangkan tekanan darah

Satu kajian mendapati koko mempunyai signifikasi dengan kesihatan. Kajian menyatakan pemgambilan koko dalam bentuk minuman coklat dapat mengurangkan tekanan darah,membaiki kesihatan pembuluh darah dan membaiki tahap kolestrol.

Khasiat Buah Koko Mampu Tajamkan Otak

Menikmati coklat juga boleh menaikkan  mood seseorang kerana adanya kandungan  phenylethylamine di dalam koko. Ia memberi kesan positif kepada mereka yang berada dalam kemurungan atau tekanan. Bagaimanapun ia boleh menjadi negative buat mereka yang mudah mengalami kegelisahan dan serangan kronik.

Serbuk koko dan coklat tidak mempunyai tahap kafien yang tinggi. Walaubagaimanapun ia mengandungi kuantiti xanthines yang bertoksik kepada kucing dan anjing. Jadi adalah tidak digalakkan memberi haiwan tersebut makan coklat.

Khasiat Buah Koko Mampu Tajamkan Otak

3. Kombinasi coklat dan anggur tajamkan otak

Selain itu, memakan coklat bersama anggur merah dapat membantu menajamkan otak kerana  terdapat polifenol iaitu sebatian kimia di dalam coklat dan anggur merah yang membantu melebarkan pembuluh darah sehingga mempercepatkan pengaliran darah ke otak.

Khasiat Buah Koko Mampu Tajamkan Otak

Terdapat banyak lagi khasiat yang ada pada koko. Bagaimanapun pengambilannya perlu mendapatkan nasihat pengamal perubatan untuk mengelakkan kemudaratan dikemudian hari.

Jom Latih Otak Supaya Kreatif Dan Lebih Sihat

Jom Latih Otak Supaya Kreatif Dan Lebih Sihat. Bagi pelajar mempunyai otak dan minda cergas adalah perlu bertujuan untuk menjana kekuatan emosi dan fizikal mereka dalam pembelajaran. Begitu juga buat mereka yang bekerja memerlukan otak yang sihat dan kreatif.

Otak kreatif dan sihat amat baik agar kita lebih fokus dan kemampuan untuk mengingati pelbagai perkara.

Selain itu, otak perlu dijaga agar dapat berfungsi dengan sebaiknya. Jadi jom kita latih otak supaya kreatif dan lebih sihat. Bagaimana?


1. Pola Hidup Sihat & Makanan Sihat

Dalam kehidupan kita digalakkan menjalani kehidupan yang sihat dan pengambilan makanan yang sihat lagi berkhasiat. Makanan seperti buah-buahan dan sayuran dapat membantu otak bekerja secara optimal dan lebih cepat. Tidur juga perlu secukupnya agar tubuh segar setiap hari agar gerak otak kerja menjadi lebih baik. Makanan seperti ikan juga amat baik untuk otak keranan ia mengandungi Omega 3.

2. Melatih Otak

Tahukah anda dengan membaca dapat melatih fikiran. Membaca akan membuatkan otot-otot otak membentuk dengan sempurna.Selain itu bermain games di komputer atau smartphone juga dapat membantu.

3. Bersenam secara teratur

Bersenam selain untuk melatih tubuh, bersenam juga bagus untuk kesihatan otak. Lakukan senaman sekurang-kurangnya 20 minit akan membantu meningkatkan pemprosesan informasi dan fungsi memori serta saraf otak. Jadi apabila anda ingin melakukan sesuatu dengan cepat, tahap kebimbangan juga meningkat dan tubuh akan bertindak cepat. Sekaligus membuatkan anda berfikir dengan pantas

Jom Latih Otak Supaya Kreatif Dan Lebih Sihat

4. Dapatkan Istirahat & Tidur Yang Mencukupi

Tidur yang cukup dapat mengaktifkan semula sel-sel otak sehingga otak dapat menyerap dan mempelajari sesuatu lebih dalam dan lebih banyak. Oleh yang demikian, peningkatakan kemampuan seperti ini dapat mempengaruhi tingakt kecerdasan seseorang

5. Kurangkan Bergantung Pada Gadget

Gadget merupakan barang penting masa kini. Ramai menggunakan gadget selain berhubung adalah untuk membaca email dan chat sampailah mengingati sesuatu yang penting. Oleh itu seeloknya adalah cuba kurangkannya dan cuba ingat sesuatu perkara dengan menggunakan otak sendiri. Apabila mengingati sesuatu perkara bergantung pada gadhet akan membuatkan otak menjadi malas berfikir. Sumber >>> wom.my


Tip Awet Muda Dengan Buah Prun

Tip Awet Muda Dengan Buah Prun. Tahukah anda buah prun memiliki banyak khasiat yang tersembunyi. Mungkin ramai yang masih belum mengetahui kebaikkannya. Zaza juga adalah salah seoarang penggemar buah ini.

Buah prun adalah merupakan buah plum yang telah dikeringkan. Apabila buah plum mengalami pemprosesan ia akan bertukar menjadi warna hitam.

Sumber Gambar - ok-selute.it

Buah prun mempunyai rasa yang masam, manis dan segar. Ia amat mudah didapati di pasaran.
Prun yang merupakan snek ringan mengandungi serat yang bagus untuk merawat masalah sembelit.Ini kerana buah prun berfungsi sebagai pelawas semulajadi sejak sekian lama. Jadi apabila anda mengambil beberapa biji buah prun setiap pagi, tubuh akan menjadi ringan dan segar kerana ia melawaskan pembuangan air besar anda.

Kandungan tinggi serat larut dalam prun juga turut membantu tahap gula dalam darah menjadi stabil. Malah serat larut tersebut dapat memperlahankan kadar dan melambatkan penyerapan gula dalam darah.

Serat larut juga meningkatkan kepekaan badan terhadap insulin. Selain itu ia dapat memberikan kepuasan setelah makan sekaligus mengelakkan berat badan bertambah. Jadi buah prun juga dapat mengawal penyakit diabetes tahap dua dan obesity.

Sumber gambar - baby-pedia.com

Kebaikkan pemgambilan buah prun juga dapat menurunkan kadar kolestrol, menguatkan tulang dan mengelakkan risiko diserang osteoporosis. Satu kajian yang telah dibuat telah membuktikan bahawa kandungan phenoic dan flavonoid yang terdapat dalam buah prun amat berkesan untuk mengelakkan tulang rapuh.

Buah prun juga adalah sumber Vitamin C. Sumber ini amat baik untuk membantu tubuh menyerap zat beso sekaligus membantu membina imuniti dan menghasilkan kolagen.

Tahukah anda juga bahawa mengambil buah prun yang mengandungi Vitamin C ini merupakan rahsia untuk anda kekal awet muda.

Selain untuk awet muda, ini kebaikan lain yang ada pada buah prun :

1. Kajian menyatakan buah prun mempunyai agen anti barah yang mana ia dapat mencegah pertumbuhan sel-sel berkanser dan tumor di dalam tubuh.

2. Buah prun juga dapat mengurangkan risiko terkena penyakit jantung kerana buah plum memgandungi agen-agen pembersih tertentu untuk memastikan darah tetap asli dan mencegah kompilasi pada jantung.

Sumber Gambar - myfoodchannel

3. Vitamin C dalam buah prun dapat membantu melindungi tubuh melawan penyakit seperti asma, barah kolon dan artritis rheumatoid.

4. Buah prun juga amat kaya dengan mineral seperti florida, zat besi dan kalium.Zat besi diperlukan bagi membentuk sel-sel darah merah.Kalium pula merupakan komponen penting yang dapat mengawal degupan jantung dan tekanan darah

5. Pemgambilan buah prun secara berterusan dapat mencegah sebarang jangkitan pada mata dalam tempoh yang panjang dan mengekalkan ketajaman penglihatan.

Jadi apa lagi jom dapatkan buah prun di pasaraya..

Sumber >> majalah dara dan wom.my

Saturday, September 16, 2017

6 Cara Untuk Mengelakkan Sunburn Cahaya Matahari

6 Cara Untuk Mengelakkan Sunburn Cahaya Matahari. Sunburn kerap terjadi apabila kulit terdedah kepada cahaya matahari atau sinaran UV. Cahaya matahari  yang memancarkan cahaya dengan gelombang-gelombang tertentu membahayakan seperti sinaran ultraviolet ( UV)

Gelombang inilah yang menyebabkan kulit terbakar dan menyebabkan kulit menjadi gelap. Selain itu, ia juga boleh memberikan kesan lain seperti jeragat, pigmentasi dan kulit kelihatan lebih tua dari usia.

6 Cara Untuk Mengelakkan Sunburn Cahaya Matahari

Oleh itu ada beberapa tip dan cara yang boleh digunakan untuk mengelakkan sunburn

1. Menggunakan losyen atau krim – gunakan losyen dan krim yang mengandungi UV25-50 bagi perlindungan yang maksimum
2. Gunakan sarung tangan sebagai pelindung sekiranya anda selalu memandu ketika waktu panas.
3. Gunakan pakaian dari kain woven kerana kain jenis ini adalah terbaik untuk menyerap peluh. Elakkan berpakaian warna gelap dan pakai pakaian longgar

6 Cara Untuk Mengelakkan Sunburn Cahaya Matahari

4. Pakai topi atau payung jika berjalan di tempat panas seperti pantai
6. Ambil supliment antioksidan. Ia penting untuk melindungi kulit dari sinaran UV

Selain dari cara ini, terdapat juga cara lain secara semulajadi yang boleh juga anda lakukan seperti :

Buah Tembikai – buah tembikai boleh menyejukkan kulit yang terbakar akibat sinar matahari.Caranya adalah hiris nipis buah tembikai dan tekan di muka selama beberapa minit ( sekurang-kurangnya 20 minit ). Selepas itu bersihkan dan bilas. Tembikai mempunyai zat astrigen yang bermanfaat sebagai tonik dan mampu menyejukkan wajah akibat terbakar dek matahari

6 Cara Untuk Mengelakkan Sunburn Cahaya Matahari

Daun Lidah Buaya – Ambil daun lidah buaya dan gunakan lendirnya lalu disapu ke kulit muka. Urut secara perlahan. Amalkan selalu pasti akan nampak perubahan.

Tomato -  tomato yang telah dicuci dibelah dua. Lalu digosokkan pada muka perlahan-lahan. Biarkan kering dalam masa 10 minit. Selepas itu barulah muka dicuci dengan air. Tomato secara umumnya diketahui sebagai agen penyejuk

6 Cara Untuk Mengelakkan Sunburn Cahaya Matahari

Mayonis – Sapukan sedikit mayonis pada kulit. Mayonis digunakan kerana mengandungi cuka yang dapat membantu mengurangkan kesan kulit terbakar. Mayonis yang disimpan pada suhu sejuk dapat menyejukkan kusan terbakar pada kulit. - Sumber >>> Majalah Rapi



Friday, September 15, 2017

5 Makanan Perlu Anda Hindari Jika Ingin Kurangkan Berat

5 Makanan Perlu Anda Hindari Jika Ingin Kurangkan Berat. Berat badan yang ideal memang diidamkan lelaki dan wanita. Oleh itu pemakanan seperti pemgambilan buah-buahan sangat bagus kerana buah merupakan makanan yang mempunyai kalori rendah dan sihat.  Bagaimana pun tidak semua buah sesuai diambil. Ini kerana ada sesetangah buah mengandungi banyak gula.

Jadi jom zaza nak kongsikan bagaimana untuk mengetahui mana buah yang perlu anda elak dan ambil dalam menjaga bentuk badan

5. APRIKOT  VS STRAWBERI

5 Makanan Perlu Anda Hindari Jika Ingin Kurangkan Berat

Buah Strawberi adalah buah yang amat baik untuk pemakanan yang sihat. Strawberi mengandungi serat, vitamin C, jumlah air yang banyak dan sedikit gula. Ini sekaligus menjadikan buah Strawberi dapat membantu melawan selulit.

Berbeza pula dengan buah Aprikot. Jika mengambil terlalu banyak boleh menyebabkan pening, rasa mual dan pengsan

4.  PEAR VS WATERMELON

5 Makanan Perlu Anda Hindari Jika Ingin Kurangkan Berat

Tembikai mengandungi serat dan air yang banyak. Oleh itu ia cepat menyegarkan dan mempunyai kesan diuretik. Ia juga dapat membantu menghilangkan toksin dan melawan keadaan seperti selulit dan jerawat.  Tembikai juga dapat membantu apabila panas, memulihkan keseimbangan air dana mat penting untuk kulit sihat dan baik.

Buah Pear pula mempunyai kelemahan dimana ia menganggu usus anda bekerja kerana dapat memberikan  kesan sembelit yang kuat

3. AVOCADO VS FOREST BERRIES 


5 Makanan Perlu Anda Hindari Jika Ingin Kurangkan Berat

Pengambilan buah beri hutan dapat membantu menghasilkan kolagen dan membakar lemak berlebihan. Beri hutan mengandungi gula rendah, vitamin C dan antioksidan.

Berbeza pula dengan buah Avocado. Avocado lebih sesuai dijadikan minuman dengan perlu mengambil dalam jumlah yang kecil.

2. ANGGUR VS EPAL

5 Makanan Perlu Anda Hindari Jika Ingin Kurangkan Berat

Semestinya buah Epal adalah buah yang amat bagus untuk kecergasan. Epal tidak mengandungi lemak sebaliknya ia mengandungi banyak serat.

Anggur pula adalah buah yang mengandungi banyak gula jadi ia kurang sesuai dijadikan buah dalam diet anda.

1.  PISANG VS GRAPEFRUIT

5 Makanan Perlu Anda Hindari Jika Ingin Kurangkan Berat

Grapefuit merupakan buah yang dapat menentang masalah berat badan berlebihan. Enzim Grapefruit dapat membantu memproses kalori secara aktif.

Pisang pula mencernakan secara perlahan-lahan  dan terdapat saintis menemui bahan-bahan tertentu di dalam buah pisang yang boleh menyekat aktivitisel yang bertangunggjawab dalam memisahkan lemak.

Sumber dan gambar dari - baca lebih lanjut di >>> brightside.me


Tuesday, September 12, 2017

Minuman Botanikal Dea Della Untuk Kesihatan Wanita

Minuman Botanikal Dea Della Untuk Kesihatan Wanita. Assalamualaikum.. sejak kebelakangan ni banyak juga zaza baca kisah macam-macam penyakit melanda wanita hari ini.Takut juga rasa. Semua orang nak sihat kan. Terutama masalah kitaran haid, jamgkitan kuman, penuaan, dan lain-lain.

Jadi zaza pun ambil pendekatan untuk mencuba produk minuman baru yang diperbuat dari Kurma Hitam dan Madu Asli.

Produk baru tersebut adalah Minuman Botanical DEA DELLA yang diformulasikan untuk semua golongan wanita bagi meningkatkan kecantikan dan penjagaan kesihatan dalaman secara semulajadi

Minuman Botanikal Dea Della Untuk Kesihatan Wanita

KENAPA PERLU MEMILIH MINUMAN DEA DELLA?

Minuman DEA DELLA merupakan minuman istimewa sebagai minuman pengikat & pemikat suami. Malah minuman DEA DELLA ini dihasilkan dari bahan semulajadi oleh mereka yang pakar dalam bidang botanikal serta kepakaran melebihi 30 tahun. Jadi semestinya produk ini amat berkualiti.

Produk minuman ini juga melalui pergilangan bertaraf GMP ( Good Manufacturing Practise ) serta HALAL


Alhamdulillah...sudah seminggu zaza mengambil minuman DEA DELLA untuk memberikan tenaga kepada zaza. Maklumlah bekerja ni memang kadangkala badan letih dan mengantok.

DEA DELLA dirumus dari bahan seperi Kurma Hitam, Madu Asli, Akar Serapat, Kacip Fatimah, Manjakani, Sireh, Rumput Jarum Emas, Serai, Habbatussauda, Asam gelugur, Asam Jawa, Halia, Lengkuas, Lada Pintal,Vitamin C, Vitamin B6, Vitamin B12, Kolagen Marin dan Glutation.

Setiap bahan yang terkandung didalamnya mempunyai fungsi-fungsi tertentu yang amat baik dalam membantu merawat masalah dalaman wanita.


KELEBIHAN DAN KEBAIKKAN DEA DELLA

Minuman Botanikal Dea Della Untuk Kesihatan Wanita

Rasa just minuman DEA DELLA ni seperti jus kurma dan amat sedap sekali. Didatangkan dengan botol berkuantiti 250ml. Walaupun kecil produk minuman ini amat bagus.

Apa yang wanita masa kini akan dapat sebaik sahaja meminum DEA DELLA ni...?

Berikut kelebihan dan kebaikkan DEA DELLA

* Menstabilkan hormon wanita
Memberikan kesan penegangan dan keindahan yang istimewa pada payudara
Memberikan kesegaran dan kemantapan pada bahagian intim wanita
menguatkan otot faraj dan mengecutkan rahim
Membantu menyelesaikan masalah keputihan ( bersifat antifungus )
Mengurangkan sengugut
Menghilangkan masalah perut buncit
Memberikan sumber tenaga dan meningkatkan kecergasan tubuh
Mengembalikan pelincir pada wanita
Merawat luka dalam perut dan pembedahan ( sangat baik untuk wanita selepas bersalin - dinasihat selepas 14 hari bersalin )
Menambah kolagen dalam badan
Mengurangkan kedutan halus pada wajah
Menjadikan kulit lebih halus dan licin serta menaikkan seri wajah
Mengurangkan gejala Pra-monopouse
Mengurangkan bau badan dan mulut
Membantu mengatasi masalah sengal tulang dan sendi terutama warga tua
Meningkatkan kesuburan wanita

Minuman Botanikal Dea Della Untuk Kesihatan Wanita

CARA PENGAMBILAN DEA DELLA

Pengambilan DEA DELLA senang je.. Seelokknya diambil 15 minit sebelum makan dan minum. Elakkan sudu berlogam sebaliknya guna sudu plastik.

Bagi wanita dewasa
( 3 HARI PERTAMA )
3 sudu besar pagi dan malam
( 6 sudu besar sehari )

SELEPAS 3 HARI PERTAMA &SETERUSNYA
1 sudu besar pagi dan malam
( 2 sudu besar sehari )

Bagi golongan remaja
1 sudu besar pagi dan malam
( 2 sudu besar sehari )

Anak kecil yang ada masalah keputihan
1 sudu teh pagi dan malam
( 2 sudu teh sehari )

Minuman Botanikal Dea Della Untuk Kesihatan Wanita

Jadi sesiapa sesiapa berminat nak mencuba dan mendapatkan produk minuman DEA DELLA ni..boleh terus menghubungi zaza di facebook

Facebook : Zaza Iman
Facebook Page : https://www.facebook.com/zazaimandotcom/


Wednesday, August 23, 2017

Selalu Mabuk Bila Naik Kenderaan? Cuba Try Cara Ni


Selalu Mabuk Bila Naik Kenderaan? Cuba Try Cara Ni. Assalamualaikum..sejak dari kecil zaza seorang yang mabuk kenderaan apabila berada di dalam kereta atau bas atau apa jua kenderaan. Sehingga lah dah dewasa pun masih lagi mengalaminya.. sebab itu kalau ada rombongan yang perlu zaza naik bas dan perjalanan lebih 5 jam kebiasaannya zaza tak akan ikut.

Kenderaan yang biasa ada bau seperti bau kereta yang baru keluar dari kedai atau bas adalah kenderaan yang kerap zaza mabuk. pernah sekali zaza nak pulang ke kampung menaiki bas..baru bergerak 1 jam terus muntah. Siap menangis-nangis lagi..

Selalu Mabuk Bila Naik Kenderaan? Cuba Try Cara Ni

Adakala pening-pening dan loya tekak. So untuk mengelakkan perkara ini terjadi pada zaza dan juga rakan yang lain..zaza biasanya amalkan..

1. Elakkan minuman seperti air milo atau bersusu. Zaza memang tak boleh kalau naik bas atau kenderaan yang bau kuat minum air milo atau bersusu..pasti akan meluakkan semula..Elakkan juga makan terlalu kenyang atau minuman bersoda

2. Sediakan  asam atau jeruk. Memang asam dan jeruk amat membantu zaza supaya tak loya.

3. Biasanya kalau naik bas elakkan duduk di belakang. Kalau boleh elakkan juga membaca buku atau pun bermain telefon.

4... dan paling mudah bagi zaza adalah membeli ubat tahan mabuk di klinik. Kalau buat perjalanan jauh memang ubat tahan mabuk zaza dah sediakan awal-awal. Yang ni memang amat membantu!

Kat sini..ada ke rakan-rakan zaza yang sama macam zaza juga?

Review Perfect Skin Supplement Untuk Kulit Sihat

Review Perfect Skin Supplement Untuk Kulit Sihat. Assalamualaikum..menjadi rutin harian lelaki mahupun wanita menjaga kecantikan dalaman dan luaran. Selain produk-produk muka, produk dalaman dan makanan juga bagus untuk mendapatkan kulit yang cantik sempurna.

Oleh itu zaza nak berkongsi pada rakan zaza tentang Perfect Skin Supplement dengan Mixfuit yang turut mengandungi Vitamic C dan pearl powder.

Review Perfect Skin Supplement Untuk Kulit Sihat

Perfect Skin Supplement didatangkan dalam bentuk sachet. Jadi memudahkan anda membawanya kemana-mana.

Antara keistimewaan Perfect Skin Supplement ini adalah :

*Membantu memutihkan kulit
*Membantu mengatasi masalah kulit kusam dan tidak berseri
*Mengecilkan liang roma
*Mengandungi antioksidan yang dapat melambatkan proses penuaan
*Melembut dan menganjalkan struktur kulit
*Mengetatkan faraj dan merawat masalah keputihan
*Menjadikan rambut lebih sihat dan berkilat
*Dapat menguatkan kuku serta merawat masalah kulit kaki merekah
*Membantu merawat jerawat, jeragat dan parut
*Menghalang jangkitan daripada vagina

Review Perfect Skin Supplement Untuk Kulit Sihat

Bahan yang terdapat dalam Perfect Skin Supplement ini seperti Extract Grape,Extract Strawberry, Marifica, Vitamin C, Collagen, Astaxanthin dan Pearl Powder.


Cara makannya mudah sahaja :

Koyakkan sachet dan kemam serbuk ke dalam mulut. Biarkan ia cair kemudian minum segelas air kosong. Dinasihatkan untuk mengelakkan minuman berkafien kerana ianya 'block' kolagen.

Jadi banyakkan meminum air masak ok..

Review Perfect Skin Supplement Untuk Kulit Sihat

Kelebihan lain yang ada pada Perfect Skin Supplement ini adalah :

* Bebas bahan kimia kerana ianya 100% Vitamin C dan dari sumber buah-buahan
* Tiada pantang larang. Anda cuma perlu meminum banyak air masak
* Hanya kemam sahaja di dalam mulut

Setiap kotak Perfect Skin Supplement mengandungi 20 sachet.

HARGA 

RM80.00 ( Semenanjung )
RM85.00 ( Sabah / Sarawak )

Selain Perfect Skin Supplement untuk dalaman, ada juga produkluaran iaitu Pencuci Muka ( sabun ) dan Gold Serum

Review Perfect Skin Supplement Untuk Kulit Sihat

Review Perfect Skin Supplement Untuk Kulit Sihat

Bagi yang berminat dan ingin info lanjut boleh follow mereka di

Instagram : @perfectskinsupplement
Whatsapp : 0111 1401 1909 / 013 900 3527


Thursday, July 06, 2017

Buah Salak Banyak Manfaatnya Pada Tubuh

Buah Salak Banyak Manfaatnya Pada Tubuh. Buah ni biasa dijumpa jual dekat kampung-kampung. Abah zaza pun ada tanam buah salak ni. Keliling rumah ada. kadang buah salak yang dah masak bagi pada jiran-jiran. Ada juga yang datang membeli. Pendek kata jemu dah makan buah salak ni...tapi bila musim habis..jadi kempunan pula..

Buah salak ni bila masak rasanya manis-manis. Isinya kalau masak betul gebu-gebu. Warna isi nya putih-putih sedikit kekuningan. Ada juga rasa kelat bila tak masak betul. Kat rumah zaza..selalu je petik bila dah masak.

Buah Salak Banyak Manfaatnya Pada Tubuh

Buah Salak Banyak Manfaatnya Pada Tubuh
Ni pokok yang Abah zaza tanam..sempat lagi zaza petik buah yang tengah masak tu

Buah Salak juga disebut sebagai Salacca Zalacca. Nak tahu tak buah Salak turut dipanggil dengan nama Snake Fruit kerana kulitnya seakan-akan sisik ular.

Pokok Buah Salak mempunyai duri yang tajam dan panjang. bentuknya juga unik.

Biasa asyik makan buah Salak tapi zaza tak tahu pun apa kebaikan buah Salak ni..so selepas buat reseach..barulah zaza tahu apa manfaatnya buah Salak ni pada kita.. so zaza nak kongiskan kat korang pula..

Buah Salak Banyak Manfaatnya Pada Tubuh
Duri-duri pokok Buah Salak

Buah Salak Banyak Manfaatnya Pada Tubuh

Dikatakan Buah Salak dapat Meningkatkan Kecerdasan Otak kerana Buah Salak mempunyai kandungan kalium dan peptin yang tinggi. Buah Salak juga sangat baik dalam menjaga sistem saraf.

Buah Salak amat Baik Untuk Pencernaan kerana mengandungi beta karoten,tanin,flavonoid,kalsium dan saponin

Buah Salak juga membantu Meningkatkan Stamina Tubuh Badan kerana mempunyai kandungan Vitamin A dan Serat yang tinggi. Dengan Vitamin A dan Serat inilah tubuh mempunyai tenaga dan stamina badan meningkat. Buah Salak Bermanfaat Untuk Menjaga Mata kerana mengandungi beta-karoten yang tinggi. Malahan juga dapat Mencegah Rabun Jauh kerana kandungan Buah Salak yang tinggi Vitamin A. Vitamin A amat baik untuk kesihatan mata.

Sebenarnya banyak lagi kebaikan dan manfaat yang ada pada Buah Salak ni..tapi makanlah perpada-pada. Kalau tak silap zaza kalau makan banyak sangat pun boleh sebabkan sakit urat. Wallahualam


Thursday, May 18, 2017

Moeder Genius Pregnancy Formula Untuk Ibu Hamil Dan Menyusu

Moeder Genius Pregnancy Formula Untuk Ibu Hamil Dan Menyusu. Ketika mengandung ibu-ibu digalakkan meminum susu. Ia baik untuk menambah susu badan ibu dan kesihatan bayi.

Kebanyakan ada setengah ibu-ibu sukar menelan susu kerada ada sesetengahnya membuatkan ibu-ibu berasa loya. Namun kini satu lagi produk baru keluaran Millenial Gen khusus buat ibu-ibu mengandung dan menyusu iaitu MOEDER GENIUS PREGNANCY FORMULA. Produk ini tidak mempunyai bau hamis dan mempunyai rasa Vanilla yang sedap.

Moeder Genius Pregnancy Formula Untuk Ibu Menyusu

MOEDER GENIUS PREGNANCY FORMULA

Mempunyai packaging botol yang menarik dengan kuantiti 600g. Satu botol MOEDER GENIUS PREGNANCY FORMULA ini mengandungi 20g x 30 sachet yang boleh tahan lebih sebulan.

Rasa vanilla sedap dan tidak mual apabila diminum berdasarkan apa yang rakan-rakan zaza ( yang telah berkahwin dan hamil ) pernah cuba.

Tiada pantang larang semasa mengambil Moeder ini. Tetapi sekiranya ada tekanan darah rendah atautidak normal, sila dapatkan nasihat dari doktor dahulu.

Malah jika ada yang mempunyai alahan makanan laut dan resdung juga tiada masalah untuk mengambilnya kerana kandungan Moeder dari makanan sunnah dan ekstrak tumbuhan

Untuk mereka yang ada penyakit seperti kencing manis, darah tinggi atau jantung juga boleh mengambil susu ini..pun begitu sekiranya penyakit ditahap kritikal seeloknya rujuk doktor anda.

Moeder Genius Pregnancy Formula Untuk Ibu Menyusu

MOEDER GENIUS PREGNANCY FORMULA dihasilkan daripada susu kambing, tomato, madu, anggur,kurma, buah tin, sarang burung, rumpai laut, gam arab, alovera, billberry, lobak, brokoli, betik, stevia, vanilla dan habbatussauda

KANDUNGAN DI DALAM MOEDER GENIUS PREGNANCY FORMULA


1.Susu Kambing - mengandungi protein, vitamin B2, kalsium, inositol, vitamin C, zat besi, vitamin A, karbohidrat, vitamin D, sodium, asid folik, vitamin B112,dan potassium.
2.Tomato -  Mengandungi lycopene dimana ia membantu untuk mencerahkan kulit. Tomato juga mengandungi vitamin A yang baik untuk mengatasi
masalah rabun malam dan membantu menghasilkan rambut bayi yang lebat dan sihat juga kulit bayi yg licin dan gebu.
3.Habbatussauda - Membantu meningkatkan daya tahan tubuh dan stamina. Ianya juga dapat mengurangkan risiko mendapat tekanan darah tinggi atau rendah ketika hamil.
4.Madu -Menguatkan sistem penghadaman dan daya tahan terhadap keracunan makanan.
5. Anggur - Mempunyai zat besi, fosfor, kalsium, asam organik, karoten, lesitin, vitamin C, dan vitamin B1 yang sangat bermanfaat bagi ibu hamil.
6.Lutein - Berfungsi untuk melindungi fungsi penglihatan dan memperkuatkan retina.
7. Sarang burung -  Melembabkan kulit ibu hamil , mengurangkan kesan “stretch mark” dan  dapat menguatkan paru-paru bayi.
8. Rumpai laut - Kandungan serat 'seaweed' tinggi dan rendah kalori. Oleh itu, serat padanya (seaweed) akan memudahkan proses buang air besar bagi ibu mengandung yang sering mengalami sembelit. 

Moeder Genius Pregnancy Formula Untuk Ibu Menyusu

9. Buah tin - Mengurangkan risiko darah tinggi ketika mengandung , juga dapat mencegah osteoporosis. 
10. Kurma - Ia kaya dengan vitamin B6,asid folik,kalium,zat besi dan magnesium. 
11. Gam arab /Manna - Membantu mengawal kandungan gula dalam darah dan dapat memperbaiki sistem imun ibu mengandung dari merasa letih2 badan juga rasa mual .
12. Bilberry - Mengandungi zat aktif yang disebut anti oksida dan membantu mengatasi masalah rabun mata.
13. Aloe vera - Memperbaharui sel kulit melembapkan sel kulit. Menjadikan kulit bersih dan bersinar. 
14. Lobak - Mencerahkan penglihatan mata disamping menguatkan imuniti, memperbaiki pencernaan dan menormalkan metabolism untuk mengatasi masalah mual di kalangan ibu hamil.
15. Brokoli - Mengandungi beberapa zat gizi seperti vitamin A, B, C , K dan mineral 
16. Omega 3 - Omega-3 sangat penting untuk mempertahankan keseimbangan produksi suatu zat seperti hormon yang disebut prostaglandin. 
17. Betik - Betik kaya dengan vitamin dan nutrisi yang diperlukan ibu hamil 
18. Stevia - sebagai ubat bagi menurunkan kadar gula dalam darah, melawaskan kencing, menurunkan tekanan darah, membunuh bakteria, membunuh kulat, membunuh virus, mengurangkan keradangan, dan mampu menurunkan berat badan.
19. Vanilla - Sebagai perisa dan dapat membantu mengurangkan rasa loya pada ibu hamil.
20. Non diary creamer - Mengurangkan rasa loya dan rendah kalori.


Moeder Genius Pregnancy Formula Untuk Ibu Menyusu

KEBAIKKAN MENGAMALKAN MOEDER GENIUS PREGNANCY FORMULA SECARA BERTERUSAN DAPAT..

Khasiat buat Ibu hamil :

1. Mencerahkan Kulit dan Mengatasi masalah rabun malam
2. Dapat meningkatkan daya tubuh dan stamina serta tenaga semasa hamil
3. Mengatasi masalah depresi (Stress)
4. Menguatkan sistem penghadaman dan daya tahan terhadap keracunan makanan.
5. Mengelakkan Sembelit bagi ibu HamilMenguatkan Pernafasan (mengurangkan asma dan lelah bg ibu hamil)
6. Membanyakkan darah (pengganti kerang seperti tradisional)
Meningkatkan produksi susu ibu (Banyakkan susu ibu)
7. Melembabkan kulit, Mengurangkan kesan selulit pada perut, 
Mencegah osteoporosis, Mencegah sakit pinggang dan tulang belakang ketika hamil kerana membawa kandungan
8. Menguatkan kandungan bagi ibu baru hamil dan memberi lebih tenaga ketika proses bersalin
9. Mengatasi masalah mual dan dapat mencegah kegemukan selepas bersalin

Khasiat buat Kandungan atau bayi :

1. Mengurangkan Risiko demam kuning
2. Meningkatkan daya tahan tubuh bayi (selsema demam)
3. Melebatkan rambut dan menghitamkan rambut dan bersinar terhadap bayi
4. Memutih dan melicinkan kulit bayi
6. Membantu menguatkan sistem paru-paru bayi.
7. Mencegah asma dan lelah
8. Mencegah Rabun ketika besar
9. Membantu pembentukan otak, saraf, plasma darah, dan organ pembiakan.
10. Membantu kecergasan otak bayi (Anak Pintar) serta membantu sistem pencernaan bayi yg menyusu badan ibu yang mengamalkan Moeder

Moeder Genius Pregnancy Formula Untuk Ibu Menyusu


CARA PENGAMBILAN

Caranya cukup senang. Campurkan 1 sachet ke dalamsegelas air suam ( 150ml ) dan kacau. Minum 1-2 kali sehari pagi dan malam

TESTIMONI PENGGUNA

Moeder Genius Pregnancy Formula Untuk Ibu Menyusu

Moeder Genius Pregnancy Formula Untuk Ibu Menyusu

Moeder Genius Pregnancy Formula Untuk Ibu Menyusu

Dan banyak lagi testimoni yang anda boleh baca di facebook Kelab Ibu Cantik Millennial Gen

HARGA DAN CARA PEMBELIAN

Harga : RM 159 Sememanjung / RM169 ( Sabah / Sarawak )

Tetapi ada PROMOSI sedang berlangsung

HANYA RM129 Semenanjung / Sabah dan Sarawak
Penghantaran PERCUMA

Mereka yang berminat boleh mendapatkan terus di

Instagram : https://www.instagram.com/moeder_hq/
HP : 010 404 2769
Office : 03 3358 5344
Alamat : 11G, Jalan Keluli Al7/Al,
Pusat Perniagaan Bukit Raja, Section 7,
40000 Shah Alam, Selangor

Wednesday, May 17, 2017

Bau Badan Dan Keputihan Hilang Dengan Harum Malam

Bau Badan Dan Keputihan Hilang Dengan Harum Malam. Assalamualaikum...bagi seorang wanita pentingnya penjagaan dalaman dan luaran. Kebanyakannya sering kali hanya luaran di jaga. Namun sebenarnya dalam juga perlu dititikberatkan kerana apabila dalaman cantik dan sihat, luaran pun turut cantik dan sihat.

Bau Badan Dan Keputihan Hilang Dengan Harum Malam

Oleh itu, makanan dalaman seperti suplement amat penting untuk wanita. Antara produk yang kini semakin meluas dan dikenali adalah Harum Malam. Zaza sendiri telah merasai produk ni beberapa botol. Walaupun adakalanya zaza skip skip juga mengambilnya.

Tapi bagi mereka yang benar-benar ingin cantik dan sihat dalaman, seelokknya kena makan secara konsisten.

Bau Badan Dan Keputihan Hilang Dengan Harum Malam

Harum Malam suplement dalaman mewangikan tubuh sepanjang masa. Ia juga berfungsi sebagai perapat. Harum Malam amat membantu menyihatkan dan menghilangkan bau badan. Ia juga dapat merawat masalah keputihan jika diamalkan selal, menghilangkan gatal-gatal vagina, menghilangkan hanyir haid dan lain-lain yang berkaitan.

Produk suplement Harum Malam ini dipasarkan oleh Millennial Gen. Selain Harum Malam, Millennial Gen turut mengeluarkan produk tambahan iaitu jenama Moeder - milk booster. Untuk produk Moeder - Milk Booster nanti zaza akan ceritakan di entri lain.

Bau Badan Dan Keputihan Hilang Dengan Harum Malam

Harum Malam dirumus menggunakan ekstrak ros yang berfungsi merawat kulit. Ia membantu mengecilkan pori-pori dan mengawal kulit berminyak sekaligus membuatkan kulit kelihatan berseri dan segar. Mengandungi vitamin A,B3,C,D dan E. ia juga dapat merawat cirit birit dan menghilangkan keletihan. 

Terdapat juga ramuan lain yang digunakan antaranya :

Madu -  Madu berfungsi melembutkan kulit, memberikan tenaga dan stamina, membasmi bakteria dan menyembuhkan luka, mengurangkan masalah jerawat dan menyihatkan tubuh.

Sirih - berfungsi merawat masalah keputihan dan bau yang kurang enak di bahagian intim

Kismis - Kismis adalah buah anggur yang dikeringkan. Mengandungi vitamin C, zat besi,kalium, kalsium, folat dan B6. Kismis berfungsi membantu mendapatkan tulang dan gigi yang kuat dan sihat. Memberikan tenaga dan menguatkan daya ingatan

Manjakani  manjakani berfungsi membasmi bakteria dan mencegah bau di bahagian intim

Kayu Serapat  Membantu mencantikkan kulit, mengukuhkan otot badan dan melancarkan peredaran darah

Peurarea Lobata -   fungsinya dapat membantu merawat masalah seperti migrain, jangkitan bakteria, tekanan darah tinggi dan melancarkan peredaran darah

Daun Senna -  Daun Senna berfungsi merawat masalah sembelit, mengalakkan pertumbuhan sel baru dan melancarkan peredaran darah

Buah Delima -  kaya dengan kalium dan zat tanin. Berfungsi sebagai anti-oksidan, membasmi bakteria dan melancarkan sistem pencernaan tubuh

Bau Badan Dan Keputihan Hilang Dengan Harum Malam

Buah Tin -  buah tin membantu meningkatkan ketahanan tubuh badan, mengurangkan kolestrol,       menyihatkan badan dan mencegah serangan jantung koroner. Ia kaya dengan Omega 3 dan Omega 6, serat, kalium dan kalsium.

Limau Purut  Limau purut kaya dengan asik sitrik dan membantu mengekalkan kelembapan kulit. Juga membantu mencegah bau badan. Selain itu, Limau purut juga dapat merawat luka dan melancarkan peredaran darah

Pueraria Marifica -   berfungsi mengurangkan garis halus pada wajah ( anti-penuaan ). Membantu merawat masalah rahim wanita, masalah keputihan, memberi tenaga dan melangsingkan tubuh


Buah Goji -  kaya dengan kalium, natrium, fosforus, zat besi, magnesium, dan zink untuk metabolisma tubuh badan dan memberikan tenaga

Strawberi -  kaya dengan vitamin C  dan serat yang melambatkan penuaan dan melancarkan sistem penghadapan. Selain itu ia juga mampu merendahkan tekanan darah dan menyihatkan jantung

Bau Badan Dan Keputihan Hilang Dengan Harum Malam

Apa Kelebihan Jika Mengambil Harum Malam
Secara Konsisten?

Harum Malam kini telah dipasarkan secara meluas di Malaysia. Seorang rakan zaza juga pernah memberitahu bahawa keputihannya hilang selepas mengamalkan produk ini.

Harum Malam telah disahkan HALAL oleh JAKIM. Berikut adalah beberapa kelebihan Harum Malam pada tubuh
* Mencantikkan dan menyerikan wajah
* Menyihatkan rahim, mengetatkan faraj
* Merawat masalah keputihan
* Membantu membunuh bakteria
* Menghilangkan bau hanyir haid
* Membantu menghilangkan bau yang kurang enak dan gatal-gatal
* Melegakan panas badan
* Ia membantu menyegar dan menyihatkan tubuh badan
* Membantu menghilangkan bau badan
* Menegangkan payudara dan mengencangkan otot
* Memberi tenaga dan mengurangkan tekanan
* Mengurangkan kedukan kulit dan menganjalkan kulit
* Meningkatkan sistem ketahanan tubuh badan dan menstabilkan hormon


Produk ini pula amat sesuai untuk :

 * Semua wanita  dan semua peringkat umur
 * Perempuan yang ada masalah bau badan yang kuat
* Boleh diambil setiap hari walaupun period
* Wanita yang berpantang atau sedang menyusu
 ( JANGAN DIAMBIL KETIKA MENGANDUNG KERANA
TAKUT AKAN MENGALAMI KESUKARAN BERSALIN - SEMPIT )

Bau Badan Dan Keputihan Hilang Dengan Harum Malam

Cara Pengambilan Harum Malam

Pengambilan Harum Malam cukup mudah..

Diwaktu pagi - ambil 1 sudu sebelum sarapan
Diwaktu malam - 1 sudu sebelum tidur

Ia boleh diminum terus. Sila pastikan anda menggunakan sudu plastik
kerana Harum Malam mengandungi madu

Pantang Larang Semasa Mengambil Harum Malam

Elakkan minuman berais
Bagi ibu mengandung amat dilarang mengambilnya
Minum mengikut sukatan yang ditetapkan sahaja

Antara Komen Positif Pengguna Yang Telah
Mengamalkan Harum Malam

Bau Badan Dan Keputihan Hilang Dengan Harum Malam

Bau Badan Dan Keputihan Hilang Dengan Harum Malam

Bau Badan Dan Keputihan Hilang Dengan Harum Malam

Dan banyak lagi kesan positif pengguna lain yang anda boleh baca di Facebook Kelab Ibu Cantik Millennial Gen

Sebelum membeli anda boleh membuat semakan sama ada produk yang tersebut adalah ASLI atau TIRUAN. Caranya :

Bau Badan Dan Keputihan Hilang Dengan Harum Malam

Produk Minuman Harum Malam boleh didapati di kedai jamu atau beli secara terus melalui Facebook atau website Millennial Gen.

Harga sebotol Hanya RM33.00 bagi semenanjung dan RM39.00 bagi Sabah / Sarawak. Harga tidak termasuk pos.  Kandungan botol 250ml.

Untuk pertanyaan dan tempahan anda boleh terus menghubungi Millennial Gen di :

Facebook : Kelab Ibu Cantik Millennial Gen
Instagram : Harum Malam HQ
Website : http://www.millennialgen.biz/
HP : 010 404 2769
Office : 03 3358 5344
Alamat : 11G, Jalan Keluli Al7/Al,
Pusat Perniagaan Bukit Raja, Section 7,
40000 Shah Alam, Selangor